Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.10.2008 19:37 - Словения през 2006, част 2
Автор: artanis Категория: Други   
Прочетен: 856 Коментари: 0 Гласове:
0



Част 1 се намира на: http://artanis.blog.bg/viewpost.php?id=238630

Винаги съм познавал кога съм в Словения като съм пътувал с автобус. Освен границата, където трябваше да се слиза, имаше нещо, което беше много типично за тази страна - радиото. От една страна в Италия пускаха някакви италиански песни по радиото, от друга, в Хърватия и Сърбия пускаха някакъв турбо фолк. В Словения беше много различно - беше нещо като техно с акордеон.

Връщам се през 2006-та, когато пристигнах в Любляна с новия влак от Венеция. Нямах никакви толари, а беше късно и нямаше откъде да обменя. На гарата имаше МакДоналдс, но дори там отказаха евро, а го въвеждаха само след няколко месеца. Намерих такси, което се съгласи да му платя в евро, за да ме закара до хотела, който беше в края на града. Естествено таксито ме одра най-нагло, точно като българско такси менте от летището.

Пристигнах в хотела. Той беше и някакъв фитнес център, имаше масажи, аеробика и разни такива. Обмених малко толари на рецепцията, където пак ме одраха, точно както в България, но все пак трябваше да вечерям нещо. Купих си сандвич след което отидох в стаята си. Беше доста хладно - като в София. Но за разлика от София беше свежо. По телевизията даваха някакъв клип на Нели Фуртадо, който толкова ми направи впечатление, че после си го купих от iTunes.

На сутринта толарите бяха свършили. Трябваше да мина през центъра да си купя от някоя банка, а след това да отида в другия край на града. Качих се на градския транспорт и обясних, че нямам толари. Предложих на шофьора евро, но нямах по-малко от 10. Той нещо се разсърди и по тонът му разбрах, че не иска да се занимава с мен. Седнах на една от свободните седалки и гледах през прозореца чудото на чудесата Любляна.

Навън имаше някакви храсти, стари и леко срутени къщи, а центърът беше нещо като центъра на град Ловеч. Слязох близо до гарата и веднага си купих билетчета за градския транспорт. Не си спомням къде и как обмених еврото, но не знам защо побързах да го направя. Повече евро обмених в Райфайзен, където все едно не бях в Словенска, а в Австрийска банка (за разлика от Райфайзен България - клона до католическата църква в Пловдив).

Пристигнах на мястото и се приготвих за събитието.

Следва продължение.






Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: artanis
Категория: Други
Прочетен: 613319
Постинги: 167
Коментари: 597
Гласове: 2014
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930