Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.03.2010 11:21 - Нови глупости, но поне Февруари мина
Автор: artanis Категория: Регионални   
Прочетен: 2209 Коментари: 7 Гласове:
0



 Ще започна с най-голямата глупост. Едни рекламни табла из града на които кметът честити националния празник с една карта на която България е на три морета. Това било на фона на оплакванията му, че не правел нищо за града, защото нямало пари. От София не му пращали. A кой плати за тези табла? После гръцкият консул нещо искал обяснение. Нормално. Когато македонците си чертаят някакви карти на Македония, ги смятам за пълни идиоти (въпреки че имам нещо македонско) за да може после някакъв пришълец да ми сложи някакви карти по улиците. Пълен абсурд. Както преди година, както преди това. Един прост човек никога няма да се промени.

Другата случка ми я разказа сестрата от преди няколко години. Някакъв глупак я бутнал, така че да падне и започнал да се обяснява как България била източноправославна и как за католици нямало място. Това е извършено от омраза, ясно е, но как може това да става тук, както го има на много по-примитивни места като Русия, например. То да беше поне от Февруари.

А в по-личен план разбирам, че приятелите ми или са леко откачили напоследък, или просто не са ми никакви приятели. Само някакви народни обичаи, а сега и мартенички. Римска традиция, правят се от китайци и имат тигър, зщото било годината на тигъра, според китайския календар. Не знам кой може да е толкова глупав, за да даде 1 лев за два конеца. То било традиция, то било за здраве, то не можело от предната година. Да бе, хората с какво правят бизнес. Не че нещо против, но се оливат. Както със св. Валентин, както с 3ти Март, както после с 8ми Март. Както след това с 24 Май.

Тези дни къде на шега, къде на сериозно ми минават разни идеи да се преместя да живея в град Бразилия.





Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. voinyt - SAMOTNIQT_VOIN
01.03.2010 11:43
Оплю простотията на кмета- няма лощо. Оплю прословутото българско "търпение"- няма лошо.
Само какво толкова ти бръкна в задника една стара традиция, та се засили да оплюваш и мартеницата- те това го не разбрах! Като не ти харесват мартениците- ей го на летището в София и самолета и бягай в град Бразилия. Аман. И на мен ми втръсна от продънването на ушите с довлечени от всякъде празници като св. Валентин и Хелоуин, ама си трая- кой харесва да празнува, ама да мрънкаш и срещу една стара българска традиция...А уж си пекан пич...
цитирай
2. artanis - voinyt
01.03.2010 12:11
Бе уж и ти си пекан пич, но можеше поне нещо свястно да кажеш.

С мартеницата е готино да си я направиш сам и да си я сложиш, ако не си в България.

Човек, това го правя от скука, иначе си прав, че малко ми е изпушила главата. Мой проблем. Няма кой знае каква разлика да игнорираш 90% или 91% от всичко, все тая.
цитирай
3. voinyt - SAMOTNIQT_VOIN
01.03.2010 12:33
Аз така свикнах вече. Всичко наоколо се раздува до безкрайност покрай празниците само и само да купуваш. Тъпо. За мартениците- също взеха вече да прекаляват, от години дори. С формите започнаха хептен да се изгъзват. А мартеницата, дори да си в България, винаги е най- готино сам да си я направиш. Винаги така съм правил, аз поне, всички мартеници, които съм подарявал съм ги правил аз. Но пък има хора, които не мога, не искат или дявол знае още какво, не ги осъждай. Пък и...то какви други наистина български празници са ни останали освен баба Марта...
цитирай
4. artanis - voinyt
01.03.2010 12:58
За хората и ксенофобията, не съм съгласен, че не трябва да се осъждат. Трябва да се осъждат до последно. Иначе каквото следва не е никак на добре. Балканизация.

За мартениците. Наистина, нищо българско няма в този обичай. Идва от Рим. Преди новата година се е празнувала през Март. Но после са сменили календара.

Все пак, не забравяй, че някой хора не празнуват български празници, а Всичките Светци и св. Валентин ги празнуват.
цитирай
5. voinyt - SAMOTNIQT_VOIN
01.03.2010 13:03
Много хора не празнуват и св. Валентин. Както и много от католическите обичаи например. Нещата никога не са само с два полюса...освен при батериите, мхм.
И аз се дразня когато започне неистовата лудница по тримата крале- 4/5/6 януари, но хората си ги харесват и си ги празнуват, кой съм аз, че да кажа имат ли право или не...
цитирай
6. voinyt - SAMOTNIQT_VOIN
01.03.2010 23:08
Мартеницата очертава безпогрешно точно ареала на българите по целия свят. Червено-белият знак на пролетта не се среща в съседните нам народи, освен у македонците и унгарците - все наши стари роднини.Усукването на червения и белия конец идва с прабългарите от Средна Азия. Там то символизира двете жизнени енергии Ин и Ян, които определят характера и съдбата на човека според китайското Дао.За древните българи Новата година започвала през март и тогава се закичвали с мартеница. Само колобрите (прабългарските жреци) имали право да оплитат конците и да окичват с тях хората.И днес в Монголия има плодни дръвчета, целите окичени с мартеници. Но и още нещо. Там, в суровите степи на Средна Азия, се слагат мартеници и на животни, определени за свещени. Могат и днес да се срещнат камили с увити бели и червени шнурове на врата. Това е знак, че никой няма право да ги язди или да ги ползва за работа.Това е сакралният копнеж, втъкан в мартеницата. Като се окичиш с нея, белким никой не те кара да работиш. И затова у нас тази традиция е устойчива през вековете

Източник в. "Труд"

Предполагам може доста да се поспори по темата. Но не съм достатъчно омпетентен мисля.
цитирай
7. artanis - Доживях
02.03.2010 00:42
някой да цитира вестник труд в блога ми ;)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: artanis
Категория: Други
Прочетен: 613258
Постинги: 167
Коментари: 597
Гласове: 2014
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930